Conditii de calatorie in Malaezia

Vreau oferta
  • Cetatenii  romani nu au nevoie de viza pentru a vizita Malaezia. In mod normal, la intrarea în Malaezia, cetatenilor romani li se acorda permisiunea de a ramane 90 de zile de la data sosirii.
  • Cu o saptamana inainte de calatoria in Malaysia, calatorii trebuie sa descarce si activeze aplicatia MySejahtera la adresa https://mysejahtera.malaysia.gov.my.
  • Toti calatorii trebuie sa completeze formularul pre-departure form la sectiunea “Travel for…(numele calatorului)”,  accesand butonul Traveller (se vor completa si datele pentru dependenti, inclusiv copii, daca este cazul), si sa actualizeze istoricul si statusul vaccinarii in aplicatie la sectiunea “Overseas Vaccination Details”. Dupa completarea formularului in aplicatie, va fi emis Traveller’s Card (albastru pentru calatorii complet vaccinati, rosu pentru calatorii partial vaccinati/nevaccinati) si va aparea un memento pentru incarcarea testului COVID-19 facut cu 2 zile inainte de calatoria in Malaysia, la sectiunea “Pre-departure test” din Traveller Card – Update for….
  • Daca statusul vaccinarii este incomplet, calatorii vor primi un ordin de carantina la domiciliu (hotel sau locul declarat) pentru 5 zile  la intrarea in Malaysia (Home Surveillance Order – HSO).
  • Persoanele care au fost vaccinate in afara frontierelor Malaysia vor aplica pentru obtinerea certificatului digital de vaccinare in aplicatia MySejahtera, accesand butonul Traveller al aplicatiei.
  • Calatorii vor incarca certificatul digital de vaccinare COVID-19 pe portalul MySafeTravel prin https://www.mysafetravel.gov.my/.
  • calatorii complet vaccinati cu varsta de cel putin 18 ani, calatorii care nu au implinit 18 ani (indiferent de statusul vaccinarii) si calatorii care au avut COVID-19  (si se afla in perioada de 6-60 zile de la data rezultatului pozitiv, indiferent de stadiul vaccinarii) nu trebuie sa faca teste COVID-19 inainte de plecare si la sosirea in Malaysia.
  • calatorii partiali vaccinati sau nevaccinati cu varsta de cel putin 18 ani trebuie sa faca un test RT-PCR cu 2 zile inainte de plecare si un test RTK-Ag profesional/supervizat in 24 ore de la sosire. In cazul unui rezultat pozitiv sau neconcludent pentru testul efectuat inainte de calatorie, se recomanda amanarea calatoriei (nu va fi permisa imbarcarea);
  • la sosirea in Malaysia, calatorii vor fi scanati termic sau se pot prezenta la punctul de sanatate din aeroport daca sunt simptomatici. Calatorii simptomatici vor face test RTK-Ag profesional/supervizat (supervizat de un angajat medical)  in 24 ore de la sosire;
  • in cazul testarii negative la testul efectuat in 24 ore de la sosirea in Malaysia, calatorii nevaccinati sau partial vaccinati cu varsta de cel putin 18 ani vor primi un ordin de supraveghere la domiciliu (HSO) de 5 zile (la hotel sau locul declarat); calatorii vor face un test RT-PCR in ziua 4 sau RTK-Ag in ziua 5. Daca acest al doilea test este negativ, ordinul de supraveghere va fi ridicat, daca este pozitiv, se vor adauga 3 zile de supraveghere incepand cu data la care a fost efectuat al doilea test;
  • in cazul testarii pozitive la sosirea in Malaysia se instituie masura carantinei la domiciliu (hotel sau locul declarat) pentru o perioada de 7 zile si efectuarea de teste RTK-Ag profesional/supervizat in zilele 4, 5 si 6, cu posibilitatea iesirii din carantina in cazul unui rezultat negativ pentru oricare din aceste teste . In cazul unui rezultat pozitiv pentru testul efectuat in ziua 6, calatorul va primi ordinul de iesire din carantina dupa terminarea zilei  7 de izolare.

Incepand cu data de 1 mai 2022:

Falsul in declaratiile facute de calatori se poate sanctiona cu amenda si/sau inchisoare conform legii malaysiene Prevention and Control of Infectious Diseases Act 1988 [Act 342] – sectiunile 22(d) si 24.

Compania aeriana poate refuza imbarcarea calatorilor pentru nerespectarea SOP-ului privind descarcarea si utilizarea aplicatiei MySejahtera. In vederea imbarcarii, calatorii trebuie sa aiba Traveller’s Card in aplicatie.

Se recomanda ca documentele justificative (rezultatul testului, certificatul de vaccinare) sa fie disponibile si in format fizic la intrarea in Malaysia pentru eventuale controale. Toate costurile ocazionate de testarea COVID-19, carantina si izolare sunt suportate de calatori.

Calatorii care sosesc pe Aeroportul International Kuala Lumpur (KLIA) si trebuie sa efectueze teste COVID-19 la sosirea in Malaysia au posibilitatea de a plati online costul testului facut pe aeroport dupa sosire la aceasta adresa:  https://travel.myeg.com.my/ .

Calatorii pot sta pana la 24 de ore in tranzit pe terminalele internationale ale aeroporturilor din Malaysia, daca nu trebuie sa treaca pe la biroul imigrari in timpul tranzitului (se recomanda verificarea inainte de calatorie deoarece se poate modifica fara preaviz). KLIA si KLIA2 sunt terminale diferite, iar calatorii nu pot face transfer intre aceste terminale fara a trece pe la imigrari. Calatorii aflati in tranzit pot efectua testarea COVID-19 in timp ce sunt in tranzit la un nou centru de control al sanatatii disponibil atat in KLIA, cat si in KLIA2. Informatii despre aceasta optiune pot fi consultate la urmatoarele adrese: https://www.routesonline.com/airports/8/kuala-lumpur-international-airport-klia/news/296756/new-private-covid-19-screening-facility-at-klia-now-open/  si https://airport.doctor2u.my/.

In cazul calatorilor care calatoresc frecvent in Malaysia pe cale terestra (cel putin 3 ori pe saptamana), este disponibila urmatoarea procedura:

Pentru prima calatorie: vor descarca, activa si se vor inregistra in aplicatia MySejahtera, vor completa pre-departure form in 7 zile inainte de plecare, vor  incarca certificatul digital de vaccinare COVID-19 pe portalul MySafeTravel pentru verificare.

La sosirea in Malaysia, calatorii vor fi scanati termic sau se pot prezenta la punctul de sanatate la punctul de intrare international daca sunt simptomatici. Calatorii simptomatici vor efectua un test RTK-Ag profesional/supervizat la punctul de intrare; in cazul unui rezultat negativ, calatorul poate merge la punctul de imigrari pentru control si apoi sa-si continue calatoria; in cazul unui rezultat pozitiv, calatorul va urma protocolul in cazul in cazul testarilor pozitive COVID-19. Calatorii asimptomatici pot merge la punctul de imigrari pentru control si apoi sa-si continue calatoria in Malaysia.

Statusul vaccinarii este evaluat dupa cum urmeaza (https://www.mysafetravel.gov.my/vaccine/status):

  • In cazul Sinovac/Sinopharm:
    • 2 doze – partial vaccinat, 3 doze – complet vaccinat.
  • In cazul Pfizer/Moderna/AstraZeneca/Covaxin/Covishield/Novavax/Sputnik V:
    • 2 doze – complet vaccinat (persoanele cu varsta intre 18-59 ani)/partial vaccinat (persoanele cu varsta peste 60 ani);
    • 3 doze –complet vaccinat;
  • In cazul CanSino/Janssen/Sputnik Light:
    • 1 doza – complet vaccinat (persoanele cu varsta intre 18-59 ani)/partial vaccinat (persoanele cu varsta peste 60 ani);
    • 2 doze – complet vaccinat.

Informatii suplimentare cu privire la definitia vaccinarii complete pot fi consultate in documentul MySOP (Standard Operating Procedure (SOP)) disponibil la adresa https://www.mkn.gov.my/web/ms/fasa-peralihan-ke-endemik/

Informatii specifice pentru calatoriile spre statele malaysiene Sabah si Sarawak pot fi consultate pe paginile de internet: https://phednp.wixsite.com/website si https://sarawakdisastermc.com/.

Informatii suplimentare

  • Disclaimer

De ce sa alegi Fresh Holidays

Cunoastem ceea ce iti recomandam – Cele mai multe dintre destinatiile promovate au fost deja vizitate noi. Consultanta de specialitate pe care o primesti este primul pas in organizarea calatoriei potrivite pentru tine. 

Calitatea superioară a serviciilor prestate in timpul calatoriei – Lucram doar cu parteneri directi de top (companii aeriene, agentii locale si hotelieri) in destinatiile pe care le promovam. 

Clientii nostri ne recomanda – printre motivele principale pentru care mii de călători aleg serviciile Fresh Holidays se numara: 

  • Promptitudinea – raspundem rapid mesajelor si solicitarilor 
  • Flexibilitatea – suntem deschisi in a personaliza fiecare program si calatorie si in a gasi soluțiile potrivite pentru nevoile tale reale
  • Cunoasterea in detaliu a destinatiilor promovate si informatiile pe care le furnizam
  • Calitatea si corectitudinea serviciilor oferite in raport cu prețurile practicate
  • Siguranta pe toata durata calatoriei – suntem in contact permanent si raspundem 24/7 impreuna cu partenerii locali pentru a solutiona orice situatie aparuta in timpul vacantei

Mai multe motive gasesti chiar in povestile lor. 

Vreau calatoria personalizata

Vreau oferta