Calator in Costa Rica – Pura Vida Experience – Doka-Poas-La Paz (partea I)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Sharing the Experience – Costa Rica

Primul contact

Acesta este doar primul articol despre experienta pe care am trait-o noi in Costa Rica, destinatia pe care am ales sa o promovam intens incepand cu anul 2013, pentru ca ne dorim ca si voi sa va bucurati de o astfel de experienta de neegalat.

In primul rand, incepem povestea cu drumul pana aici, mai exact cu zborul acesta lung si plictisitor operat de Condor si Thomas Cook si Lufthansa. Am aterizat cu bine in San Jose dupa 13h de zbor din Frankfurt (nu mai are rost sa povestim si banalul zbor din Bucuresti in Frankfurt). A fost un fel de zbor charter cursa neregulata pe care diverse companii aeriene ca Lufthansa ofera locuri, un sistem destul de complicat si tehnic care nu intereseaza in mod special in acest moment.

Zborul a fost obositor, somn nu am prea avut ocazia sa experimentam dar am ajuns cu bine la ora 4:20 dimineata. Diferenta de fus orar intre Bucuresti si San Jose este de 9 h. Deci, eram deja setati pe ora pranzului la noi si ne simteam normal ca dupa o noapte nedormita. Un fel de revelion petrecut in avion, fara sampanie insa.

Noi am fost nevoiti sa zburam pe ruta aceasta din diverse motive insa voua va recomandam ruta prin Amsterdam cu KLM sau prin Madrid cu Iberia. Sunt mult mai confortabile.

Partenerii nostri ce opereaza serviciile la sol in Costa Rica ne-au asigurat transferul si cum am ajuns la hotel am picat rupti de somn. Mare greseala, intrucat acomodarea cu fusul orar s-a facut destul de greu in cursul acelei zile.

Ne-am revenit usor, insa vineri, 26.04.2013, emotionati pentru ca venise momentul pentru prima noastra tura in Costa Rica. Nu stiam la ce sa ne asteptam si asta in primul rand pentru ca am decis, pentru prima data in viata, sa venim aici total neinformati si sa ne lasam surprinsi de fiecare experienta pe care urma sa o traim.

Fiind profesionisti in turism sau cel putin avand pretentii de genul asta, suntem invatati sa fim mereu informati asupra a tot ce inseamna o destinatie turistica, mai ales atunci cand vizitam in scop profesional sau de leisure. De data asta am decis sa fentam un pic regulile si sa ne simtim ca si picati din luna. Si se pare ca am reusit.

Ce am facut astazi?

Pai, dupa micul dejun, adica la 6 dimineta (aici la ora 5 se lumineaza si oamenii intra in ritm pentru ca la ora 5 p.m. este deja noapte), ne-am intalnit cu ghidul nostru, domnul Juan Carlos (un nume comun in zona). Surprinsi sa vedem ca vom beneficia de un tur complet privat, intrucat restul colegilor ce vor lua parte la acest study tour inca nu au sosit. Cu atat mai bine; un tur si un ghid doar pentru noi. Ce poate fi mai frumos?

Prima oprire, Doka Caffee.

cafea premiumDupa cateva zeci de minute petrecute in traficul infernal in care am avut timp sa ne cunoastem ghidul si sa ne imprietenim, am ajuns la Doka Caffe (scuzati cacofonia). Pentru prima data in viata am avut aici sansa sa vedem live cum arata o plantatie de cafea, care sunt procesele de la insamantare pana la ceasca savuroasa si aromata de cafea, ca in final sa ramanem cu informatii foarte utile.

Stiati ca in Costa Rica se produce o cafea de calitate premium, foarte ravnita de catre occidentalii europeni, foarte scumpa si mult calitativ peste cea braziliana? Se pare ca arabica produsa in Costa Rica este in top 4 cele mai bune cafele din lume. Asta da oportunitate de a participa la o degustare de cafea si de a ne mai trezi un pic.

Multe detalii tehnice ne-au fost impartasite, de exemplu faptul ca este nevoie de peste 1 an pentru ca noi sa putem savura cafeaua, din momentul in care aceasta a fost culeasa. Se pare ca miezul fructului de cafea, bobul de cafea, trebuie sa fie tare ca o pietricica si sa nu poata fi spart pentru a avea o cafea de calitate premium, gata pentru a fi exportata.

Mai are rost sa va spun si faptul ca bobul de cafea este verde si devine negru abia dupa prajire? Asta stiam deja, deci nu am venit chiar atat de nepregatiti, crezand ca vacutele sunt mov ca cele din reclama de la ciocolata.

Si ca tot am ajuns la prajire, numai 6 minute fac diferenta intre o cafea clasica si o cafea de tip espresso. Cele 6 minute de prajire in plus, fac cafeaua espresso mult mai aromata si contrar asteptarilor, mai slab cofeinizata.

De ce? Pentru ca prin ardere, suplimentara, se obtine o cafea cu mai putina cofeina iar singurul motiv pentru care espresso este mult mai intens decat o cafea clasica, este faptul ca aceeasi cantitate care se foloseste pentru o cana mare de cafea clasica sau americano (cum se mai numeste), este folosit si pentru o cafea espresso, deci concentratia creste.

Sfat, nu mai beti nes. Nu are nici o legatura cu cafeaua, este plin de chimicale si este obtinut printr-un proces chimic foarte toxic. Nu exista cafea solubila (asta este cea mai importanta lectie impartasita de Juan Carlos la Doka Caffee – scuzati cacofonia din nou)

Plecand de la Doka Caffee si luand un pic din savoarea cafelei costaricane pentru acasa, drumul montan plin de serpentine ne-a purtat la 2500 m altitutine, la baza craterului vulcanului Poas. Norocul a facut ca noi sa ajungem, dupa numai 600 m de mers pe o alee pavata, exact inainte ca norii sa invaluie craterul si lacul vulcanic intr-o ceata densa. Se pare ca am fost foarte norocosi sa vedem ceva si am tras si cateva fotografii de care suntem multumiti. Calitatea o lasam la aprecierea voastra.

Cascada Templovulcanul PoasImpresionant este fumul ce iese constant din craterul vulcanului, mirosul de sulf dar si sentimentul straniu ca te afli pe o bomba gata sa explodeze in orice moment, fara nici un avertisment.

In jurul pranzului, am coborat dintre nori pentru a ajunge intr-o zona superba in care putem spune ca am luat un prim contact cu padurea tropicala, chiar daca un pic influentata de mana omului – Gradinile si cascadele La Paz.

Aici, niste investitori americani au preluat o parte din padurea tropicala si au amenajat in ea, un complex foarte ECO friendly, in care specii de animale si pasari care din diverse motive nu se pot integra in mediul lor natural, sunt tinute in conditii foarte bune, hranite si ingrijite, formand un fel de combinatie intre o gradina botanica si una zoologica, integrate perfect in mediul inconjurator. Loc destul de turistic, ceea ce nu ne place in mod special, gradinile La Paz sunt totusi un loc deosebit, in care poti avea un prim contact cu natura din Costa Rica si poti ajunge sa cunosti mai multe, inainte sa te aventurezi in adevarata salbaticie din jungla tropicala.  Pasarile colibri si fluturii au fost chiar impresionanti.

broscuta nationala a Costa Ricai Ce am invatat astazi si trebuie neaparat impartasit:

• Costa Rica este o tara fara armata. Da, ati citit corect. Daca vreti sa o cuceriti, acum este momentul:). Sunt protejati de SUA in mare masura, insa nu asta este ideea, ci faptul ca din 1948, Costa Rica a renuntat la a mai avea armata. Ei au decis sa fie prima tara din lume total neutra in cazul oricarui viitor razboi, tara care promoveaza diplomatia si pacea in lume. Un concept foarte budhist pentru o tara 75% catolica.

• Costa Rica este o tara in care ecologia este a doua religie. Baietii astia recicleaza tot ce prind, modul lor de viata este ecologic, toate hotelurile sunt certificate cu frunze (1-5) care semnifica un anumit grad de implicare in activitatile eco-friendly. Daca dorim sa invatam cum sa conservam natura si sa o protejam, avem nevoie de o sesiune in Costa Rica, pentru ca oamenii de aici sunt maestri in domeniu.

• Costa Rica este unul dintre liderii mondiali in productia de cafea de calitate preimum. Peste 25% din suprafata tarii este reprezentata de parcuri nationale si arii naturale protejate.

• Costa Rica dispune de 51 de microclimate, fiecare cu specificul ei.

• Costaricanii sunt oameni foarte calmi, primitori, vorbesc foarte bine engleza si desigur spaniola, iar traficul este infernal.

• La ora 17:30 este intuneric bezna.

• Mujdeiul de usturoi se regaseste pe aproape toate preparatele la gratar. Yummy!!! Sincer, era ultimul loc in care ma asteptam sa primesc mujdei de usturoi, dar ce pot sa zic, ma bucur pentru asta.

Povestea continua in zilele urmatoare, pe masura ce ne vom aventura mai mult si mai mult in jungla tropicala impreuna cu grupul de agenti de turism, care ne vor insoti.

Este o onoare pentru noi si pentru Fresh Holidays sa facem parte din grupul de agenti proveniti de la agentii de renume din Germania, UK, SUA, Argentina, etc. si ne luam angajamentul pe aceasta cale sa trimitem cat mai multi romani in Costa Rica in perioada urmatoare. Doar nu suntem mai prejos!

Pura Vida![/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=QpC89DiVQuA”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”nicdark_section nicdark_imgparallax fixed” css=”.vc_custom_1470916466943{background-image: url(https://www.freshholidays.ro/wp-content/uploads/2015/06/vedere-din-camera-1200.jpg?id=4325) !important;}”][vc_column][vc_empty_space height=”70px”][title_nd tag=”h3″ align=”center” title=”Daca povestea calatoriei noastre in Costa Rica te-a inspirat” color=”#ffffff”][vc_empty_space height=”10px”][divider_nd align=”center” color=”#ffffff”][vc_empty_space height=”10px”][title_nd tag=”h3″ align=”center” title=”Iata ce programe iti recomandam pentru o calatorie memorabila in Costa Rica” color=”#ffffff”][vc_empty_space height=”20px”][vc_btn title=”DETALII AICI: FreshHolidays.ro/VacanteCostaRica” style=”custom” custom_background=”#14b9d5″ custom_text=”#ffffff” shape=”square” align=”center” i_icon_fontawesome=”fa fa-paper-plane” add_icon=”true” link=”url:http%3A%2F%2Fwww.freshholidays.ro%2Fvacante-costa-rica%2F||target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row]

Cele mai indragite de catre clientii nostri

Vreau oferta personalizata

Iti putem propune cea mai buna varianta. Luam in calcul peste 40 de criterii cand generam oferta. Nu ne crede pe cuvant! Citeste povestile